Wednesday, November 9, 2011

Masalah Seksual Wanita Berkarier

Jangan beranggapan keharmonian rumah tangga akan sentias kukuh seiring dengan pertambahan usia perkahwinan kita kerana keadaan sebaliknya mungkin berlaku. Keharmonian rumah tangga perlulah sentiasa dijaga dan diperkukuhkan tidak kira pada waktu awal berumahtangga ataupun setelah perkahwinan menjangkau belasan tahun. Ia penting bagi memastikan terhondarnya dari kebosanan yang kemudian hari mungkin akan menyebabkan konflik rumah tangga.

Wanita berkarier yang padat kegitan hariannya pasti cenderung untuk melupakan aktiviti seksual. Setelah seharian melakukan kerja pejabat dan di sambung pula dengan kerja-kerja rumahnpada waktu malam, tubu sudah tentu penat untuk beraama suami.

Apabila wanita mengabaikan kegiatan seksual bersama suami dan lebih mengutamakan karier, akan timbullah masalah-masalah berkaitan dengan seksual yang mungkin tidak disedari oleh wanita. Antaranya ialah;

- Proses keintiman terganggu
Hubungan seksual yang baik memerlukan waktu dan pemanasan terlebih dahulu, terutamanya pada wanita.

- Fertiliti atau kesuburan pun akan menurun.
Ini mungkin menyebabkan peluang untuk mendapatkan keturinan semakin kecil.

- Memberi peluang berlakunya kecurangan pasangan.
Lebih banyak waktu bergaul dengan orang lain membuka peluang terjadinya hubungan. Ertinya tidak hanya urusan pekerjaan saja yang terlibat, tetapi juga emosi. Ia kemudiannya menyebabkan suami mula berpaling pada orang lain.

Kesimpulannya, seks itu penting untuk mengekalkan kebahagian rumah tangga. Bukan untuk pasangan yang belum berumah tangga aka tengah hangat bercinta. Bagi pasangan yang hangat bercinta cepat-cepatlah mendirikan rumahtangga. Untuk yang masih bersekolah, usahlah difikirkan cintan-cintan ni. Kalau ada jodoh InsyaAllah. Kalau tak ada tak apa, Confirm akan datang korang akan bertemu jodoh yang lebih baik. Jangan cari pasal okay. Macam mak saya pesan "Belajar pandai-pandai, then baru fikir soal lelaki". Memanglah kalau perempuan belajar pandai macam mana pun ke dapur juga tempatnya tapi biarlah jadi surirumah dan orang dapur yang berilmu sebabnya? Korang fikirkanlah sendiri. Banyak sebabnya...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...