Sunday, November 6, 2011

Aidiladha 2011

Assalamualaikum!
Selamat Hari Raya Aidiladha!!!
Maaf Zahir dah Batin...

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Tujuh ekor lembu dikorbankan. Rasanya tahun ni saya banyak melepak di surau untuk melihat gotong royong melapah-lapah lembu yang dah disembelih. Tak berani nak tengok masa nak sembelih lembu sebab takut peristiwa Lembu Lari Takut Kena Sembelih berulang lagi =). So tahun ni tunggu setel aktiviti penyembelihan barulah boleh bawak Hanif tengok lembu yang dah tumbang. Bukan main seronok lagi dia.

pelik sebab tak pernah tengok lembu kena sembelih


inilah yang diperhatikan oleh hanif sebenarnya =)


Encik Iqbal menimbus darah lembu


anak & bapak :)


siap pakai kereta tolak lagi nak angkut daging, pancit pun pancit lah :P


masa untuk melapah, rasa macam leceh je...


proses bahagi dan menimbang daging


haaaa....
inilah di antara hero-hero yang kasi tumbang lembu

biarlah depa, kasi seronok sikit lepas bekerja keras kan


sebenarnya nak mintak tolong snap dua tiga gambar tapi den segan hehe. Orang sibuk takkan nak ganggu. Tapi kalau ada geng pose lah jugak =)). 

Terlintas jugak di fikiran, yang mana satu susah? Kasi tumbang lembu nak sembelih ka melapah-lapah daging lembu. Tapi, yang pastinya Encik Iqbal(geng kasi tumbang lembu) balik, lepas Maghrib terus tumbang tak sedarkan diri!



=D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...