Monday, May 23, 2022

HIDAYAH IKAN BAKAR,PORT DICKSON


Yaahhhh, sangat semangat menulis entri tanpa henti. Idea mencurah curah. Dah stres mengadap kerja dengan pricing membuatkan otak jadi beku. So, salah satu kerja aku ialah update blog. Bila mana takde idea tu berbulan laa aku buat dek je.


Salah satu nya pun nak kena delete gambar yang dah banyak gila dalam phone. Google photos pun dah penuh. Dah takde tempat nak simpan. Nak transfer dalam hard disk malas hehehe.

Back to the topic.

Baru² ni masa pergi PD dengan family kita try dinner seafood kat Hidayah Ikan Bakar.

Yang ni pun punca juga dari laki den kata sedap sedap sedap. Yang aku pun tak google dan baca review. Sebab percaya. Kalau baca review awal² kompom takkan pergi. Port Lanun mahal so try kedai ni sedap dan murah sikit dari Port Lanun. Port Lanun tu memang sesuai la dengan nama. Harga lanun. 🤣

Tapi sedap la. Berbaloi awak bayar mahal.

Sesampai kat Hidayah Ikan Bakar tengok kawasan pun luas. Muat banyak kereta. Ledai pun luassss. Cuma yang paling aku tak suka Cashier Counternya kat belakang. Jadi habis makan tu nak kena ke belakang nak buat bayaran. Jauh lak tu jalan untuk orang pemalas macam aku hahahaha.

Mula² kita orang duduk kat meja yang muat 12 orang. Aduhai meja dia hanyir. Tu dah fail dah. Minta pekerja dia tolong lap pun sama juga. Bukannya dia lap tak bersih. Tapi kain lap yang dia gunakan tu tak bersih. Tak cuci betul². Kalau tak cuci betul² buang bau lap 100 kali pun sama je la. Takde beza. Nanti makan kat meja tu memang hidung terkemut² je. Jadinya kita orang pindah meja sebelah. Ngam² untuk 10 orang. Okay baru rasa kurang sikit. Itupun kita siap lap dengan tisu daj spray guna Sanitizer nak buang bau. 😅

Kat kedai ni dia ada jual set. So kita orang ada 12 orang jadi ambik yang Ser untuk 6 orang tapi ambik 2 set. Dalam set tu macam dalam gambar ada telur dadar, siakap tiga rasa, kailan ikan masin, sotong goreng tepung, daging masak merah, tomyam campur, nasi dan air tembikai. Sambal belacan kena minta baru dapat.

Review...

Boleh dimakan tapi nak kata sedap tu tidak. Daging Masak Merah dia mak dan adik aku kata sedap. Habis licin dorang makan. Telur dadar okay. Kailan okay. Tom yam tak sedap sangat. Banyak isi dalam tu macam udang adalah udang lama. Air tembikai tak berapa sedap. Ikan siakap 3 rasa dia tak sedap. Ikan lama. Boleh rasa bau tu. Aku bukan pemakan ikan siakap sebab bau hanyir dia kuat. Jadi kalau aku sensitif sikit dengan rasa kehanyiran ikan tu. Kalau takde bau tu aku makan la jugak.

Telur Dadar

Sotong Goreng Tepung

Daging Masak Merah

Tom Yam Campur

Siakap 3 Rasa

Kailan Ikan Masin

Sebab tu kalau pergi makan seafood aku rela order Ikan Kembung masak pedas atau 3 rasa. Kalau dengan family memang siakap jadi pilihan.

Tang Sotong Goreng tepung tu waduh. Sotongnya kecik tepungnya tebal sebeban. Tawar pulak tu. Okaylah faham tawar tu disebabkan ada sos untuk cicah disediakan. Tapi bukan semua orang suka cicah makan gitu. Budak² mana laa makan cili kan. At least bagi ada rasa masin sikit okay dah.

Tapi nasi kitaorang habis jugak. Sayang kan. Bayar mahal jugak. Lauk semua habis kecuali tom yam. Licin habis bukan sebab sedap. Tapi sebab sayang dah order dan time tu semua kebulur.

Cuba kalau datang waktu perut dah isi sesuku. Sah lah tak lalu nak makan hahaha.

Kesimpulannya, lepas ni kalau ke PD tak datang lagi dah kedai ni kecuali kalau takde pilihan.

Masa bayar tu aku siap cakap maaf ya kak saya nak bagitau meja tu busuk sangat tadi. Bau hanyir. Itu yang kita minta lap semula. Tapi lepas lap pun bau juga. Sampai pindah meja kami. Dorang lap guna kain tu, kain tak bersih. Sepatutnya cuci kain dengan air sabun. Tak pun lap meja dengan sabun bila dah habis kemas pinggan. Dua kali aku minta maaf. Dan akhirnya disudahi dengan ucapan SELAMAT HARI RAYA. 😂

Harap harapnya akan datang boleh dibuat penambahbaikkan dari segi kebersihan dan tahap kesedapan makanan.

#szoreview
#foodreview

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...