Thursday, November 24, 2011

Sinopsis Sinetron Nada Cinta


Boleh dikatakan hari-hari dok layan cerita ni. Buat masa sekarang ni tak miss lagi cuma episod yang awal dulu tak berkesempatan nak tengok. Cerita ni dah ditayangkan di Chanel Astro Ria 104 pada 27 September 2011 pada pukul 6.30ptg - 7.30 mlm setiap Isnin hingga Jumaat dengan jumlah 244 episod. Panjang giler kan. Sekarang ni pun baru episod 35. Mau tak seksa menunggunya.

Biasalah dalam Sinetron Indonesia ni watak jahat dia memang ramai dan hidup lama pulak tu. Kepada yang belum lagi nak layan sinetron ni dengan sepenuh hati saya sertakan sinopsisnya. Berkut di bawah antara pelakon dengan wataknya.

Nama PemainPerananHubunganStatus Kehidupan
Mikha TambayongNadaPacar Ricky
Anak Faris dan Rina
Hidup
Cinta / SaharaKembaran NadaMeninggal
Randy PangalilaRickyPacar Nada
Adik Aga
Hidup
Michella PutriRasty YunitaTeman Nada
Pacar Alex
Anak Erwin dan Nia
Hidup
Donny MichaelAlexPacar Rasty
Anak Beni
Hidup
Aditya FirmansyahVito AnggaraTeman Nada & Ricky
Anak Fahmi
Hidup
Nufi Julian WardhanaSiskaTeman Nada & RickyHidup
Irene JustineFlora CantikaPacar VitoHidup
Dewi SandraRinaIbu Nada
Istri Faris
Meninggal
Dicky WahyudiFarisAyah Nada
Suami Rina
Meninggal
Luna MayaSusanIstri Aliyah
Ibu Martin
Meninggal
Primus YustisioErwinTeman Rina
Suami Nia
Ayah Rasty
Hidup
Olla RamlanNia RahmawatiIbu Rasty
Istri Erwin
Meninggal
Rifat SungkarDodiPengamenHidup
Wahid SabillahRianPengamenHidup
Echa CeicarioBanuPengamenHidup
Kieran ShiduJerryPaman Rasty
Adik Nia
Hidup
Bayu SeptivirgunaAgaKakak RickyHidup
Derry DrajatFahmiAyah VitoHidup
Indah IndrianaFarahTante Nada
Adik Faris
Hidup
BeniAyah AlexHidup
Putri UnaVannaTeman Nada dan RastyHidup
Ricky DjauharyMartinAnak Aliyah dan Susan
Teman Alex
Hidup
AliyahAyah Martin
Suami Susan
Hidup
TirtaKakek Nada & Cinta
Ayah Faris & Farah
Meninggal
Louise AnastasyaAriyantiIbu Tiara
Suami Arga
Kakak Ricky
Hidup
Larissa Anggia WulandariMarrisaHidup
TiaraAnak Arga
Anak Ariyanti

SINOPSIS
Faris adalah anak orang kaya raya dan dipandang tinggi oleh masyarakat sedang menjalin hubungan dengan Rina, seorang guru muzik dari keluarga biasa. Hubungan ini ditentang oleh Tirta, ayahnya. Faris dipisahkan dan dipaksa menikah dengan Nia. Sementara itu Rina kemudiannya hamil dan melahirkan anak perempuan yang kemudian diculik oleh adik Nia dan orang gaji Tante dan di hantar ke rumah anak yatim.

Tujuh Belas tahun kemudian, Nada, anak perempuan yang dulu dibuang oleh adik Nia, kini sudah tumbuh menjadi remaja yang cantik dan sangat meminati muzik. Nada selalu teringin untuk segera berjumpa dengan orang tuanya yang entah ada di mana. Kemudian Nada bertekad untuk lari ke Jakarta.

Ketika tiba di Jakarta Nada nyaris kemalangan dilanggar kereta tapi telah diselamatkan oleh Rina. Sayangnya pertemuan anak dan ibu ini tidak membuat mereka menjadi akrab. Nada meneruskan perjalanannya sehingga bertemu dengan 3 orang jalanan di mana mereka membuka warung berhampiran dengan Sekolah Tunas Bangsa iaitu sekolah swasta yang untuk orang kaya. Kebetulan pada masa yang sama Rina mengajar di sekolah itu dan membantu Nada untuk masuk ke sekolah tersebut.

Setelah bersekolah di Tunas Bangsa, Rina dan Nada menjadi rapat. Minat yang sama terhadap muzik telah menjadikan mereka lebih akrab. Sementara itu Ricky, pelajar yang diminati ramai di sekolah ini, terpesona dengan kemampuan menyanyi Nada. Hal ini membuat Rasty, kekasih Ricky, menjadi cemburu dan ingin menghancurkan Nada. Rasty selalu berusaha menyingkirkan Nada.

Kemudian diketahui bahwa Rasty ternyata adalah anak Faris dari Nia. Akankah Rasty dan Nada akan berebut cinta Ricky seperti kedua orang tua mereka dulu? Atau adakah ini membuat Faris kembali kepada Rina?

Sebenarnya, Rina dah pun berjumpa dengan kekasih lama dia Faris dan menjadikan cerita ini lebih menarik. Apakah yang akan terjadi seterusnya? Adakah Nada dan Rasty akan menjadi kawan baik? Adakah Nada mempunyai seorang kembar? Marilah kita saksikan bersama-sama 244 episod ni.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...