Saturday, July 3, 2021

Cloth Diapers lama

Dari malam tadi sampai ke pagi kita melepek. Bangun pun lambat. Tetiba rasa nak migrain semula. Kesan vaksin Astra Zeneca tak habis lagi agaknya.

So petang tadi encik husband kata ada apa kotak besar atas almari tu. Macam Cloth Diapers je. So bila dah okay sikit siap pergi Giant lagi key, so mak pun buka lah kotak tu petang tadi.

Punya laa terkejut tengok ada banyak baju baju masa Hadif dan Hanif baby dulu dalam tu. Ada yang dah lusuh. Ada yang baru dua tiga kali pakai. Allahu, rasa sedihnya. Sungguh aku terlupa tentang baju bajan tu semua. Kalau tidak dah lama saya sedekahkan kepada adik yang ada baby kecil last year.

Lepas tu, cloth diapers pun melambak huhu. 

Yelah, zaman anak anak baby saya memang bagi anak anak pakai CD. Pampers kan mahal. Kalau pakai CD dapatlah jimat sedikit. Takdelah duit habis kat pampers je kan. Aku beli jugak pampers cuma untuk standby guna time travel atau time aku malas, dan malas nak bangun malam banyak kali hehehe.

Siang tetap Cloth Diaper.

Saya memang seorang yang penjimat dan saiko hahaha. Masa anak-anak kecik semua nak kena jaga betul betul dari pampers sampailah ke pemakanan. Fully BF mom gitu.

Tapi bila anak anak dah besar hahh lantaklah kome nak makan apa.

Dan koleksi CD ni baru dipakai dua tiga kali. Mana yang lama semua aku dah buang. Banyak sangat koleksi.

Lebih 100pcs adalah kot aku dah bagi kat orang. Inserts pun ada mocrofibre ada bamboo. Ada lagi satu jenis insert tu. Dah lupa apa nama. Tapi bagus dan reganya pun bagus juge.

Yang ada ni pun saya dah pack dan bagi kepada yang memerlukan dan pakai. Ada tu saya bagi tapi tak pakai. Kalau mader kasi tapi aku dapat tahu tak pakai, aku mintak balik tau hahaha. Bagi kat orang lain yang pakai.

Sebab apa tak pakai?

Sebab tak semua orang rajin. Memang renyahlah. Macam zaman mak mak kita dulu guna kain lampin. Samalah macam ni. Cuma yang ni tak guna plastik. Cantiklah ada corak corak. Tak payah pakai seluar kat rumah pun okay.

Saya bab lipat kain memang malas tapi bab ni aku rajin ahahaha. 

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...