Tuesday, November 9, 2021

Sesi mencari Hotel di Langkawi

Throwback Langkawi 2019

Semalam dan harini kerja aku dengan kak ipar aku dok mencari hotel. Last minit punya plan. Dari hari tu macam nak pergi holiday ke tak. Eh takpelah bagi orang lain pergi dulu. Tapi macam nak pergi jalan jalan hahaha. 

Mula mula plan memang nak pergi di antara pulau pulau berdekatan dengan Langkawi. Senarai teratas off course la Rebak Island. Tapi disebabkan oleh "low tide" jadi kita batalkan. Nanti takut kalau pergi jugak tak keluar dari Rebak tu macam mana kan. Duduk la situ sampai lebam. Okay plan nak ke Mersing pun sama tak jadi. Pangkor Island pun tak jadi. So, kita senyap je.

Tup tup hari Ahad buat keputusan nak ke Langkawi. Time tu la nak cari transport. Ingat nak santai naik kereta. Sep bajet. Tiket feri pulak lambat. At the end kita decide naik flight. 

Tiket flight dah dapat. Hotel pulak takde. 😂

Satu hari ni kerja mencari hotel. Yang kakak ipar aku dok call agent sana sini. Sampai mengamuk jugak sebab ada hotel Royal Chenang kita orang dah book dan hantar email sekali bila kakak ipar aku call semula boleh staff reception tu kata dia lupa nak book sebab tak confirm. Hangin gila kakak ipar aku. 

Hotel penuh bebbbb. Gasak lah. Kena pergi jugak sebab tiket flight dah beli. Nak tukar date untuk flight tu kena tambah dalam RM234 tak campur surcaj. Gila kan. 

Akhirnya tak berjalan kerja hakiki aku sebab dok leka melayan website cari hotel kikiki.

Nanti lah eh aku update entri bila balik dari Langkawi berapa hotel kita orang duduk selama ada kat sana nanti. 

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...