Thursday, October 13, 2011

Tolong Kami, Bantu Kami

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin, marilah kita sama-sama menghulurkan bantuan untuk Rumah Aman(Shah Alam) di mana ia merupakan tempat perlindungan anak-anak yatim dan kanak-kanak dari keluarga miskin dan papa serta golongan yang tidak berdaya.


Rumah Aman ini beroperasi pada tahun 2005 hanya dengan bantuan orang ramai iaitu dari derma, zakat dan sadaqa lillah. Ia juga dilengkapi dengan kemudahan serta makan minum, pakaian dan sistem pembelajaran yang berkualiti merupakan fokus utama mereka.


Pada masa ini Rumah Aman memerlukan RM20,000 untuk membaik pulih atau membaiki electricity wiring dan lightning breaker system yang sudah berusia 15 tahun lamanya

Mungkin ia kedengaran seperti sejumlah wang yang banyak. Akan tetapi sekiranya kita sama-sama sedikit menghulurkan bantuan, saya percaya ia akan mampu dicapai. Selain daripada pahala kita akan beroleh kepuasan hati kerana dapat membantu orang yang kurang berkemampuan. Sesungguhnya Islam amat memuliakan anak yatim.

Wakaf pelaburan akhirat
Alternatif Sumbangan:-

Secara Online
- Via Maybank2U
You can make a direct donation to Rumah Aman (Shah Alam) at 562106720433 with the remark:
"Nuffnang TLC Promise Me S2". Kindly send a screenshot of the transfer to tlcpromiseme@nuffnang.com

- Via cheque:
Cheques can also be issued to Nuffnang Sdn. Bhd. and sent to our KL office at the address below:
12B5 & 12B6, Heritage House
33 Jalan Yap Ah Shak
50300 Kuala Lumpur.
All donations are tax deductible, and Rumah Aman will be able to issue a receipt for your kind donation :)

"Semoga hidup kita lebih diberkati. Amin"

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...