Thursday, October 13, 2011

A day trip to Genting Highlands

Sepatutnya aku ada Top Achievers Conference (TAC) si sana yang bertempat di Arena Of Stars Genting. Dengar pun macam best je kan. Memang best pun. Tapi disebabkan oleh perkara yang memang tak dapat dielakkan aku tak dapat join. Sedih jugak. Ingat free ke? Bayor tau.

Al-kisahnya, walaupun aku tak join tapi aku kena pergi sana jugak semata-mata nak "check in" bilik. Ini terpaksa dilakukan sebab bilik tu atas nama aku. Genting ni strict. Tak macam hotel lain. Kang kesian kawan aku tak ada bilik nak tidur. Kalau aku ada bolehlah "jimba-jimba night" ;).

Syukurlah kakak iparku yang baik hati jadi peneman. Dia yang drive. Aku memang tak ada nye nak drive naik bukit tinggi macam tu. Kang ada pulak keta yang reverse nanti.

Encik Hanif? Mana boleh tinggal putera kesayangan aku tuh. Bukan main seronok lagi dia. Naik Gondola pun relax je. Mungkin sebab dah biasa mak dia ni dok angkut pergi sana sini.

sikit cuak pun tak ada
waiting for shuttle bus, tak reti dok diam pun
Sesampainya kat First World, aku pun terus "check in". Memandangkan dah bayar senang sikit. Just check in via Kiosk. Lepas tu terus pas kat kawan aku which is suppose to be my roomate.

Kemudian aktiviti seterusnya bawak Hanif main-main kat Indoor Theme Park. Beli ticket malam sebelum tu so dapatlah murah untuk unlimited ride. Hanya RM21 untuk kanak-kanak dan RM25/RM26(aku pun dah lupa) untuk dewasa. Single ride RM8. Lapan kali main, tak ke mengigil nak huloq duit. Nak "walk in" pun boleh tapi mahal sikit. Suka hati korang nak yang macam mana. Alamak dah macam promosi pulak.

first ride
muka nak terjun, dia ingat boleh mandi
takut dengan dinosour yang melekat kat dinding tu ha ha, klu tgk live lg kelakar :D
sesuka hati dia je tukar tempat duduk
Outdoor Theme Park memang kami tak masuk. If masuk, memang tak balik la jawabnya. Aku memang malas nak pergi Genting. Dua tahun rasanya tak naik sampailah semalam. Dulu, boleh dikatakan selalu jugak. Kakak ipar aku tak payah cakap, memang dah kira rumah nombor dua dia.

Yang paling seronok bila tengok Encik Hanif ni mandi kat Splash Pool kat Indoor Theme Park ni. Wahhh...bukan main happy lagi dia. Siap jerit-jerit lagi dok kata nak mandi, nak mandi. Jangan risau sebab air kat pool ni memang panas. Lagi panas dari air Jaccuzi Pool. So boleh berendam puas-puas. Aku pulak yang rasa nak mandi tapi apakan daya tak bawak baju spare.

pandangan kaca mata aku
tgk, mmg layan..
Apa yang best ialah Hanif dapat main sepuas-puas hati. Kebetulan pergi pun weekdays so memang tak ramai orang. Puas memujuk dia supaya naik siap cakap lagi nak mandi kat pool lain barulah naik. Masa tu pun dah pukul 4 petang. Hari tu pool tutup awal pukul 5 petang sebab ada "Pool Party".

Masa balik kita jalan kaki pulak pergi Genting Skyway. Saja nak ambik angin luar yang sejuk. Tapi, sekarang ni Genting dah tak sejuk macam dulu. A few years ago, pakai jaket tebal pun still rasa sejuk lagi. Tak sampai 5 minit dok dalam stroller Hanif pun terlena. Bukan main tak nak lagi balik sibuk nak mandi je. At last baring atas stroller sekejap je dah lelap.
lena keletihan
kabus yang tebal
Bila naik gondola je Hanif pun bangun. Aku rasa anak bujang sorang ni memang tak tau takut. Pastu sampai kat bawah sempat lagi nak naik "horse" katanya.

dia ingat "horse" ni boleh pusing2 hehe...
Betul-betul "a day trip" kitaorang hari tu. Sampai rumah pun dalam pukul 6 petang. Jalan pun tak jam sangat so boleh sampai on time. Aku la yang rasa nak pengsan letih dok angkat Hanif sana sini. Next time nak pergi bawak hero ni main  kat Outdoor Theme Park pulak. Tapi nak ajak papa dia sekali baru bertambah seronok.
yang kat atas tu kakak iparku ;)

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...