Monday, February 28, 2011

Karenah Driver Bus Metro di pagi hari

Hari ini merupakan hari kedua saya naik bas ke tempat kerja. So, seawal 5 pagi dah kena bangun bersiap-siap. Mula-mula hari tu saya keluar dalam pukul 5.40pagi, rasa terlalu awal pulak so hari ni saya keluar pukul 5.50pagi. Dalam 5 minit perjalanan sampailah di bus stop. Tapi time macam ni ramai pulak orang. Tapi syukurlah dapat jugak tempat duduk.

Saya tak kisah sangat pun kalau driver bas ni bawak terhegeh-hegeh. Ini kerana, saya masuk kerja pun pukul 8pagi. Sampai Petaling Jaya pukul 7pagi dan sempat sarapan lagi.

Okeylah, kita sambung cerita. Tadi loceng bas yang saya naik tak berfungsi, konduktor pun ala-ala bidan terjun je dengan baki duit tiket tak pulang, tiket pun tak dapat. Memanglah balance seposen je tapi duit jugak kan? Ada penumpang ni (kakak-kakak Indo) ni nak turun, bila tekan loceng tak ada bunyi. Susah kan? Sememangnya pak driver ni berhenti tapi tak sampai satu saat dah jalan dah. Apalagi mengamuklah kakak-kakak Indo ni. Siap ketuk-ketuk dan menjerit sakan. Ye lah, dah lah loceng tak berfungsi, driver pulak macam tu perangainya. Kalau saya pun akan naik angin jugak.

Adalah kira-kira 2 km baru driver ni berhentikan bas. Bising dorang ni. Tapi yang kelakarnya salah seorang daripada kakak-kakak ni siap cakap "GoBLOk" pastu entah apa lagi pun saya tak faham. Semua orang tergelak hehehe... Saya sengih je.

Tapi driver ni hari ni macam not in a good mood. Dah la bawak pun laju abis lampu merah dilanggarnya. Agaknya dia lupa kot, nemandu secara berhati-hati dan berhemah...

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...