Wednesday, October 14, 2015

Cinta Brownies 101

Assalamualaikum...
Salam Ma'al Hijrah...
Salam Sejahtera...

Alhamdulillah sudah masuk tahun baru Islam. Semoga Tahun ini akan membawa kepada kita lebih banyak perkara yang baik-baik. Jangan lupa berusaha untuk upgrade ibadat kita. Nak "tackle" bos besar mesti kena pandai bodek betul tak? Jadi bodek Allah dengan membuat suruhannya. Nak bodek mak bapak pun kena dengar dan ikut kata-kata mereka kan. Barulah tak kena marah hehe...

Petang semalam, saya menerjah ke Stesen KTM Bank Negara ke Kiosk Food House By Sister untuk menghantar Brownies. Kakak FHBS ni nama dia Kak Su mesej kata Brownies tinggal 2 pack je lagi.

BROWNIES + NUTELLA + CHOCOLATE RM4.00 PER PACK

Sampai di Stesen KTM Bank Negara hari pun hujan. Hujan dengan selebat-lebatnya. Sementara tunggu hujan berhenti bersembang-sembanglah sebentar dengan Kak Su. Menurut Kak Su brownies memang mendapat sambutan yang baik di sana. Buat permulaan ini saya cuma hantar 16 packs. Kak Su sehari boleh jual dalam 8 hingga ke 10 packs satu hari. Ia merupakan permulaan yang amat baik bagi saya yang baru belajar meletak produk di kiosk ni, Rasa bersemangat juga dengar. Banyak juga komen-komen positif dari pelanggan-pelanggan Stesen KTM Bank Negara. Yang tak tertahan bila ada seorang pelanggan ni kata yang Brownies Sugarmello ni lagi sedap dari Secret Recipe..hahaha... Rasa terharu sangat. Apalah sangat saya ni jika dibandingkan dengan Secret Recipe yang sudah glamour dan dikenali ramai ittew... Tapi tak salah andai Sugarmello menjadi seperti Secret Recipe suatu hari nanti kan kan kan...

Kemudian Kak Su bercerita ada seorang lelaki ni dah tiga hari berturut-turut datang ke kiosk dia untuk membeli brownies. Rupa-rupanya dia hantar "girlfriend" dia ke Stesen tu setiap hari. Tapi sebelum tu dia akan singgah di Kiosk Food House By Sister ni beli brownies. Dia kata "girlfriend saya suka brownies ni kak..." Happy kan dengar. Alhamdulillah bila pelanggan berpuas hati dan suka saya tak tahu bagaimana nak menggambarkan perasaan ini. Hanya bakers je yang tahu kot hehe...

Saya pernah terbaca satu post seseorang di Facebook berbunyi begini "tak dapat beri kek murah kita bagi kek sedap... InsyaAllah pelanggan akan rasa happy dengan value yang kita bagi"

Inilah yang saya cuba lakukan. Cuba untuk memberi value kepada pelanggan Sugarmello. 

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...