Tuesday, January 12, 2016

Tahun Baru yang sudah tidak baru

Gila!

Selamat Tahun Baru 2016... Belated!!!

Last update entri terbaru Oktober 2015. Memang kerja gila! Setahun tak update blog. Masa tu memang busy tahap maksima. Ada masa terluang untuk berehat cukup-cukup. Sibuk dengan buat roti untuk booth, bazaar dan lain-lain. Sibuk juga buat brownies.

Pelik... Sugarmello Bakery tapi cuma buat Brownies sahaja kan. Huhuhu... Itulah fokus kami sebenarnya. Nak buat kek lawa-lawa design belum pandai. Tools semua ada. Kau nak tempat letak kek yang boleh pusing-pusing tu? Pun ada! Buat tidak. Dah pergi kelas menghias kek dengan buat bunga guna buttercream. Tapi masih lagi belum pandai. Balik-balik brownies. Balik balik congo bars. Raya je buat biskut... ehe...

Salute dengan orang yang boleh buat macam-macam. Terer...

Bermula Januari macam-macam projek yang ada. Saya berhentikan dulu untuk join booth atau mana-mana bazaar atas sebab-sebab lain. Tahun ini mungkin hanya mahu fokus ke arah lain pula. Mungkin hanya akan join event yang besar sahaja. Mungkin... Akan tetapi tidak termasuk dalam perancangan 2016. 

Kini sudah pertengahan Januari 2016. Projek terbaru masih ongoing dan hampir siap. InsyaAllah minggu depan akan beroperasi... Berdebar juga sebab tidak pernah lagi terlibat dengan projek penting lebih-lebih lagi apabila bersama dengan usahawan-usahawan Muslim yang hebat. Hebat bagi saya bermaksud sudah supply produk ke Tesco, Giant, Carrefour, Mydin dan sebagainya, sudah punya packaging sendiri yang sangat wowww! Masa buat presentation produk tempoh hari pun dah malu-malu segan.

Esok InsyaAllah bermulanya hari baru projek baru. Produk pertama akan dihantar esok. Saya juga akan mengambil beberapa vendor di bawah nama Sugarmello Bakery dan produk tersebut akan diedarkan oleh saya. Untuk batch pertama sudah penuh. InsyaAllah batch kedua akan menyusul.

Tunggu ya ;)


No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...