Wednesday, January 13, 2016

SRJK (C) Tsun Jin 2016

Setahun sudah berlalu maknanya setahun juga Hanif bersekolah di SRJKC TSUN JIN. Tahun ini kita Tahun Kedua. Darjah 2T. Terasa juga pressure di situ. Ini disebabkan oleh faktor di mana saya sudah set di kepala this year no play play...


Akhirnya saya akur, hidup itu memang satu pilihan. Jadi pilihan saya sama ada menjadi surirumah & homebaker atau agen insurans... Setelah berfikir dan berteleku begitu lama akhirnya saya buat pilihan. Lepaskan kerjaya sebagai agen insurans. Kerana hati lebih ke arah homebaker... Alhamdulillah lepas satu beban berat dibahu.

Hidup sebagai seorang surirumah, homebaker dan jadi driver anak bukan senang. Baru seorang anak yang bersekolah. Kalau tiga empat orang tak tau akan jadi apa. Tambah satu kerja pergi ke pejabat pos. Tapi nikmat melihat anak membesar di depan mata membuatkan saya terfikir. Nikmat dan rahmat apakah yang Tuhan telah beri? Syukur Alhamdulillah...


Tahun ini Alhamdulillah anak mama Darjah Dua. Kelas 2T. Dah berpisah dengan kawan tahun lepas. Satu perubahan yang saya lihat kenakalan Hanif berkurangan sedikit... Maknanya anak mama dah besar.
Daripada apa yang diperhatikan mama lihat Hanif dah kurang kenakalannya berbanding dulu. Baju sekolah pun dah kurang kotor... Senang sikit mama mahu sental... Sebelum ini baju macam belacan orang tua-tua kata hinggakan pak jaga pun nak mintak baju special dari Hanif. Pak jaga ni kata Hanif seorang sahaja baju lain dari yang lain. Macam-macam haha...



No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...