Tuesday, October 13, 2015

Kempen Menutup Aurat di Facebook

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Alhamdulillah syukur masih bernyawa. Semoga Allah sentiasa memberi rahmat kepada kita dan segala urusan kita dipermudahkan.

Entri ni fresh! Bukan karang malam tadi...

Hari ini buka wall Facebook tengok ramai sahabat-sahabat positif yang share tentang Kempen Menutup Aurat di Facebook. Saya pun share juga tapi share status sahabat je hehe...

Bagus kempen ni. Ramai-ramai mengajak kita sesama Muslim untuk menutup aurat. Alhamdulillah Allah dah bukakan hati saya untuk menutup aurat beberapa tahun yang lepas dan masih lagi berusaha untuk menutup aurat dengan sempurna.

Sebenarnya kewajipan menutup aurat tidak ada bezanya dengan kewajipan menunaikan solat, puasa, zakat dan haji. Mungkin andai hidup kita tak tenang sebelum ini apa kata kita ambil langkah pertama dengan menutup aurat.


Seorang sahabat pernah berkata kepada saya ketika saya berada di dalam dilema mahu bertudung atau tidak. Ayatnya "dosa orang tak pakai tudung lain, dosa orang pakai tudung lain. Katalah selama ni kau buat 6 dosa yang sama setiap hari termasuk tak tutup aurat, bila dah bertudung dah kurang satu dosa betul tak..? " Saya terdiam dalam hati terdetik "betul jugak kan..."

Balik rumah satu malam tu tak boleh nak lelapkan mata. Tanya suami ok ke kalau pakai tudung. Suami memang sangat bersetuju. Malahan dia kata dah lama dia nak suruh tutup aurat. Cuma nanti takut kita tak ikhlas. Biarlah saya sendiri yang rela...

Alhamdulillah Allah beri saya hidayah untuk memakai tudung. Alhamdulillah sehingga kini Allah masih lagi memberi hidayah kepada saya memperbaiki diri untuk menjadi seorang Muslim sempurna di mataNya.

Saya bersyukur kerana saya merupakan hamba Allah yang telah diberi hidayah untuk berubah ke arah yang lebih baik. Andai kita cuba untuk berubah jadi baik kerana Allah, Allah akan permudahkan urusan kita. Allah akan hantar orang yang baik-baik untuk memudahkan proses perubahan kita. InsyaAllah...

Apa kata kita bermula dengan ELAK post yang tidak menutup aurat, BERMULA hari ini hingga kiamat, elakkan LIKE dan KOMEN pada gambar yang menunjukkan aurat, COPY PASTE di fesbuk masing-masing, atau buat satu entri khas di blog anda...

#KEMPENMENUTUPAURATDIFACEBOOK

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...