Sunday, June 2, 2013

Kotak komen blog menghilang

Dua tiga hari dok godek benda ni je. Sampai hilang mood dibuatnya. Paling stress sebab kena check coding satu-satu. Teringat zaman belajar programming di kolej suatu ketika dulu huhu... Sampai tiga hari tak tidur semata-mata nak siapkan projek. Zaman dulu punya programming language mana sama dengan sekarang. Setiap masa bertukar. Jadi kita yang kena mengadvancekan diri sendiri. Kalau dulu ada lecturer tolong. Sekarang sape nak tolong? Nak tak nak kenalah setel sendiri. Syukur dengan peredaran zaman yang semakin maju boleh la buat. Just search mana-mana website yang ada discuss bab programming haaah kat situlah menempel. Ramai problem solver yang boleh tolong. Tidak dinafikan juga ramai blogger yang buat blog khas untuk tolong kita yang tak berapa nak mahir ni.
    Gambar dari alongucop.com


    Godek punya godek akhirnya dapat gak solution. Bila dah setting balik betulkan coding. Comment box tu keluar kat entri baru. Entri yang sebelum ni tak ada. Shoutbox pun saya dah buang sebab banyak sangat spam. Kalau anda seorang yang suka colorful boleh guna background yang cantik-cantik. Tapi saya prefer yang biasa sebab background yang heavy membuatkan blog loading terlalu lama. Daripada pelawat datang ada mood nak baca terus keluar balik sebab lama sangat nak tunggu. Kalau tengok top blogger kebanyakan blog mereka sangat simple. Tapi kalau korang jenis yang suka hias blog bagi saya okay je sebab saya pun suka tengok blog yang cantik-cantik heee.... Terfikir jugak bestnya kalau blog aku pun macam tu.
Blog ni pun banyak masalah dari awal tahun hari tu. Mula-mula nak tukar domain dari aleyanazuriq.com to sitizulaikha.com tak boleh. Pasal apa pun tak tahu. Lama jugak nak setel. At last, terpaksa convert balik ke blogspot then baru register ke sitizulaikha.com. Memang sangat menyedihkan sebab kena buat balik dari A to Z. Trafik blog tak payah cakap, terus merundum jatuh teruk. Page rank pun jatuh. Nak up trafik kena rajin. Tapi dengan kesibukan sana sini mana la ada masa nak buat semua tu. Setakat update boleh. Sekarang baru ada masa nak aktif balik blogging selepas enam bulan tukar domain. 

Kotak komen blog dah ada tapi dua! Haihhh...bila dah ada sampai dua jadinya. Macam perli pun ye. Dah nak kena tengok balik. Yang pasti bila ada blog kena ada kerajinan. Rajin untuk blogwalking dan rajin untuk update. Jangan lupa pengisian cerita blog pun penting. Harus kreatif. Sekiranya, anda
ada ketiga-tiga pakej ni InsyaAllah blog anda akan jadi top...

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...