Friday, June 14, 2013

Bandage night!

Tau tak betapa susahnya nak lelapkan mata bila tangan rasa kebas semacam je? Semua style kuak lentang ke hape jadi tak kena. Puncanya dulu accident masa zaman sekolah merempit takde lesen kena langgar dengan kereta. Melambung kau! Pengsan sekejap. Pergi hospital doktor kata ok je semua. Cuma pergelangan tangan sebelah kiri terseliuh.


Zaman baru habis sekolah manalah nak heran pergi berurut sana sini. Memang tangan bengkak. Lama jugak tak dapat nak angkat barang berat tapi at last sembuh jugak. But the effect datang balik bila dah masuk umur 25 tahun ke atas. Bila dah mengandung and beranak, masa lepas pantang tu haahh nasiblah merasa kekebasannya. Makan bulan jugak baru nak sembuh. Mak bidan urut pun tak hilang jugak rasa sengalnya. Walaupun duduk dengan mak mertua berpantang tetap sendiri. Mandi anak apa semua. Nak buat macam mana, dia pun tak sihat. Mak aku pulak jauh nun di Terengganu. Sekarang ni pulak dah balik Sarawak. Pantang sendiri lagi...

Rasa lama jugak dah tak sakit sebab aku memang jaga bab makan. Makanan yang angin semua aku elak. Pernah sekali aku bedal pulut kuning. Fuhh memang lah sedap. Tapi tak sampai 10 minit dah terasa la azabnya. Lama jugak fikir makan apa sampai jadi macam tu. Sambil drive sambil perah otak fikir. Pegang stereng kereta pun tak rasa ok. Sejak dari hari tu aku dah serik. Sayur pun sama. Kangkung, pucuk manis, pucuk paku, pucuk ubi semua aku cuba untuk elakkan. Tapi kan, sayur-sayur tu lah favourite aku. Dah lama sangat tak makan teringin jugak lagi-lagi lah time gini.


So ubat dia, kena sapu minyak panas. Tampal koyok pun tak jalan. Paling mujarab Yoko-Yoko. Lepas tu berbalut supaya angin sejuk tak masuk. Time mengandung mana boleh sapu semua tu. Takkan nak tahan sampai pagi. Memang tak lelap la macam tu. Akhirnya teringat Ruqiah Minyak Kelapa Dara Pati Halia yang beli kat Sinar Zamdurrani tahun lepas. Ada dua botol lagi. Dengan segera aku sapu kat tangan lepas tu bandage. Harap-harap bila bangun pagi esok dah ok. Nak pergi check-up pukul 8 pagi ni..

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...