Sunday, September 6, 2015

Fungsi Emoticons Dalam WhatsApp Untuk Perniagaan Anda

Kita selalu berbalas mesej dengan customer dalam WhatsApp. Kadang2 apa yang kita taip dan send orang susah nak tafsir. Bahasa yang kita guna straight forward. Tambahan kalau pada masa yang sama kita dapat banyak mesej pertanyaan dari customer. Jadi kita jawab dengan pendek. Bila jawab pendek orang mungkin terdetik dalam hati kata kita tak ikhlas. Betul betul?

Itulah fungsi emoticons. Kalau keyboard henfon anda tak ada fungsi emoticon sila install. Sangat penting terutamanya apabila berurusan dengan pelanggan. Keutamaan kepada peniaga online.

Salah satu contoh soalan pelanggan:
"Salam yang ni berapa rm?"

Jawapan 1:
"Wslm, rm50"

Jawapan 2:
"Wslm, rm50☺"

Yang mana satu jawapan yang buat pelanggan anda selesa? Yang buat anda rasa baik dan sopannya seller ni walaupun real life dia tak beberapa nak sopan sangat ahahaha... Dah tentu lah Jawapan 2 kan.

Ingat, pelanggan membeli kerana emosi :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...