Sunday, December 9, 2012

Keikhlasan seorang kawan - Penjual Insurance

Masa tengah mencari bahan-bahan rujukan untuk blog tiba-tiba saya terjumpa satu blog ni http://adiharriman.com bercerita diri dia yang hampa dengan kawan dia yang merupakan seorang agen insurans.

"Saja nak kongsi, so semua boleh evaluate sendiri.

 Aku ada sorang member penjual insurance prudential yang mana merupakan geng golf aku. Hampir setiap minggu main golf dengan dia. Selalunya dia yang call ajak. Yang cerdiknya penjual insurance ni, dia tak approach direct. Lepas berkawan hampir setengah tahun baru dia sembang pasai insurance. Aku kata tak nak involve anything yang tak Islamic.


 Dua tiga bulan kemudian dia cakap yang Prudential dan keluarkan Islamic insurance team up dengan BSN dengan nama Predential BSN Takaful. Lepas fikir panjang, akupun ambil satu famili. Lepas sign semua, dia masih main golf dengan aku. Lepas tu melalui aku, dia approach boss aku. Lepas sebulan, boss aku pun ambil insurance dengan dia. Lepas tu aku sibuk main golf dengan geng lain. Tapi bila aku tak cukup orang, aku call dia, dia kata dia sibuk dengan produk baru. Aku tak syak apa2.

Sebulan kemudian, aku call lagi – ada conference pulak. Dan macam-macam alasan. Dah hampir 2 tahun aku tak main dengan dia. Tapi kerap juga nampak dia main dengan orang lain. Aku tak marah cuma kecewa. Kita ikhlas berkawan tapi dia berkawan ada sebab.

Moral of the story: Berhati-hati bila berkawan. Keikhlasan adalah sesuatu yang tidak dapat dilihat tapi akan terserlah juga bila tiba masanya."

p/s: kawan ada makna, semoga saya tidak begitu. In Sha Allah...

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...