Thursday, December 6, 2012

Dicky Jurusolek artis diliwat dan dibunuh!

 Seawal pagi tadi saya mendapat sms dari seorang kawan yang berbunyi begini "Dicky dah meninggal semalam. Kena bunuh. Ada berita kat Kosmo". Innalillahiwainnailaihirojiun... Masa tu jantung saya memang macam nak jatuh pun ada. Rasa sedih yang amat sangat. Mana taknya sebab Dicky merupakan antara saya punya "personal make-up artist" if ada function especially untuk Annual Dinner & Costume Contest. Even my previous employer British American Tobacco Sports Club memang setiap tahun sewa costume kat dia dan saya sendiri akan sewa costume dari dia dan Alhamdulillah memang setiap tahun saya menang untuk costume contest. Bagi saya Dicky Costume adalah tempat terbaik untuk sewa costume sebab boleh dikatakan bila kita sewa costume dia, everything complete. Semua ada.


Walaupun dia seorang yang mulut laser tapi hati dia sangat baik. Tak kering gusi dibuatnya. Hasil kerjanya sangat memang TIP TOP bagi saya. Tak tahulah macam mana saya nak gambarkan perasaan pada ketika ini. Kalau tak ada aral melintang tadi memang saya nak pergi je ke rumah arwah tadi. Tapi pada masa yang sama ada pulak urusan yang penting.

Nama Dicky yang sebenarnya ialah Othman Hassan, umur 52 tahun. Dikalangan wartawan hiburan dan artis nama glamour dia memang Dicky. Mayat dia ditemui sendiri oleh abangnya Why yang berumur dalam lingkungan 50-an pada kira-kira pukul 8 malam kelmarin setelah gagal dihubungi. Rumah arwah, di Jalan Mangga, Kampung Kassipillay, Jalan Ipoh.

Disinilah rumah dan tempat mencari Arwah Dicky

Dicky pernah menjadi jurusolek kepada Amy Mastura, Ziana Zain, Erra Fazira dan Nasha Aziz pada tahun 1990-an. Yang paling menyedihkan ialah mayat Dicky ditemui dalam keadaan tertiarap dengan kedua-dua belah tangan dan kakinya diikat menggunakan tali langsir dalam bilik dia. Tak cukup dengan itu, hasil pemeriksaan polis mendapati ada kesan jerut di leher dan kakinya pun turut berdarah dan polis percaya Dicky diliwat sebelum dibunuh. Masa mayat ditemui, badannya telah kembung. Maknanya dia memang dah dibunuh dan meninggal dalam tempoh 24jam macam tu. 

Antara hasil kerja Dicky - from my private collections
Memang sampai sekarang saya terkenang-kenangkan arwah. Terkenangkan bila waktunya dia mekapkan saya sambil bercakap tanpa henti. Ya Allah, Kau tempatkanlah arwah dikalangan orang-orang yang beriman. Amin...

Agak-agak sape yang akan handle bisnes dia nanti. Selain dari Dicky, anak didik dia Lisa (Tini Sri Andam) yang bertempat di kawasan R&R Awan Besar juga merupakan Jurusolek yang sangat bagus. Kerjanya juga setanding Dicky. Masa kahwin dulu saya memang guna khidmat Lisa. Lisa pun sangat baik, mekap pun cantik, very soft spoken kalau nak compare dengan Dicky yang semanjang laser. Selalu saya panggil Reza je .

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...