Monday, September 8, 2014

I love you mommy

Sapa tak sayang mak. Semua orang sayang mak. 

Ye lah masa kecik kita rasa tak sabar nak berdikari tapi percayalah bila korang ada peluang tu kalau boleh tak nak pegi. Nak duduk bawah ketiak mak je. 

Masa kecik kata tak sayang mak. Lawan cakap mak. Tapi bila dah besar, dah dewasa korang akan marah adik-adik korang bila depa lawan cakap mak. Masakan mak paling dirindui. Bergosip dengan mak paling best!

Walaupun kita dah kawen macam aku dah jadi isteri orang dan anak-anak sendiri, masak untuk suami untuk anak-anak, tapi kita tetap anak mak. Bila balik kampung berpeluang nak bermalas-malasan, bermanja-manja dengan mak. Semua makanan mak yang mesti masak. Kita tak nak masak. Makan berselera dengan air tangan mak.

Bila berada jauh dengan mak, masa tu lah kau menung panjang menitip setiap dosa yang telah kau lakukan pada ibumu. Berderai air mata sebab time tu lah kau rasa kau sangat berdosa dan serba salah dengan mak. 

Rindu kan...

Tinggal dengan mak, semuanya mak buat. Dari A ke Z. Walaupun membebel sampai telinga bernanah tapi mak tetap buat dan laksanakan tanggungjawabnya. 

Bila berjauhan bebelan itulah yang paling dirindui...

Itulah emak

Betapa sayangnya mak terhadap kita...

Kasih seorang ibu...

Tiada galang gantinya

I miss you Mommy. I love you mommy.



p/s: entri khas untuk adikku yang pertama kali berjauhan dengan mak semata-mata untuk mencari rezeki...baru kau tahu macam mana kakak n abang rindu dengan mommy...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...