Sunday, June 20, 2010

BETUL KE WIDGET WIDGEO NI MENGGANGGU?

Sedang aku search sana-sini untuk mencari widget terbaru untuk blog, aku ada terbaca entri yang bertajuk Widget Widgeo mengganggu proses Blogwalking dan juga entri Buang widgeo - Elakkan benda tak perlu di blog. Yang lain aku tak tau la ada ke tidak cerita pasal Widget Widgeo nie sebab aku just jumpa dua entri nie je dan dua-dua entri ni kira lama jugak. Aku je yang tak baca entri-entri nie.


Widget Widgeo ni la

Sebenarnya apa yang Yan dan Anarm nyatakan tu memang betul. Kena pulak tengah best nak blogwalking tetiba pulak muncul popup window (sejenis tetingkap yang muncul sama ada di depan atau dibelakang pelayar web(web browser) yang telah dilawati. Kadang-kadang muncul nya popup ini boleh menutupi keseluruhan tetingkap yang kita tengah layan baik punye. Popup ni selalu digunakan untuk tujuan menarik perhatian dengan iklan-iklan laman web yang ada. Selain itu popup ni ada banyak tujuannya selain pengiklanan)). Silap-silap tengah dalam keseronokan blogwalking komputer/lappy boleh heng. Memang naik darah la jawabnya. 

Aku pun guna jugak mende ni dulu tapi bila asyik keluar pop-up window je aku pun terus tak pakai dah. Leceh. Bayangkan, kalau dah tuan punya blog yang surrender apa lagi orang lain. Memang menyampah punya. 


5 comments:

  1. dah remove tu bagus la..haha..kadang2 keluar gambar bogel...free scanner whatever scam......

    ReplyDelete
  2. tak pernah guna widget wigeo ni..tp mmg perasan selalu popup kuar..ini la penyebab dia..haish..

    bateri laptop korang tahan lama ke

    ReplyDelete
  3. Anak Abdullah, heheh betul tu...mmg lega rasanya dah remove. Tak adalah rasa bersalah sangat ngn blogger2 lain.

    ReplyDelete
  4. memang betul, boleh jadi tension dibuatnya.

    ReplyDelete
  5. Salam, thanks linkkan entry saya :)
    btw masa guna blogspot dulu mmg ada guna widgeo tp xlama sbb bila dh tau apa kelemahannye terus tinggalkan widgeo. lebih suka guna useronline ataupun google analytics, tp skrg dh bnyk site yg mcm tu cnthnya getclicky bg saya yg terbaik setakat ini :)

    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...