Wednesday, November 10, 2021

Pelangi Beach Resort & Spa - Edisi Langkawi 2019

Hahahahaha... gelak dulu.

Sebab....

Lepas dua tahun baru nak buat entri review tentang Pelangi Beach Resort & Spa ni. Gila lama kan. Yang nak baca tentang review aku mengenai The Danna Langkawi boleh klik sini.

Cantik kan reception area nya

Gambar pun dah menghilang. Padahal aku rasa banyak aku snap. Siap ambik gambar mat saleh posing dengan road bike lagi. Banner ironman etc. Sebab Meritus Pelangi ni kira Hotel rasmi ironman. Even YB Kj pun stay sini.

Cerita sadis aku berkenaan hotel ini ialah aku tertinggal bantal kesayangan kat sini. Dah naik ferry baru teringat. Kira Selamat Hari Raya la. Dah lah bantal kecik paling best yang aku ada. Bantal busuk orang kata. 😂



Masa tu kami satu family ke Langkawi 3 hari 2 malam. Malam pertama kami tidur di Danna dan malam kedua tidur di Pelangi. Kita punya style holiday memang macam ni. Suka tidur kat dua tiga hotel kalau ke Langkawi. Perangai sangat kan hihi. Ni semua gara gara siakap Langkawi buat aku teringat ada banyak lagi entri tentang Langkawi tak update. 

Berbalik kepada cerita holiday dua tahun lepas. First bila check Alhamdulillah takde masalah. Smooth aje semuanya. Walaupun time tu sibuk dengan Ironman. Dapat bilik pun cantik. Dia punya view dalam kawasan sekitar chalet ala ala Club Med. Tapi mestilah Club Med lagi lawa. 





Katil pun luas. Muat untuk 3 orang tidur. Yang anak 4 orang masih kecik pun boleh je sumbat dalam katil ni. Toilet sangat bersih. Takde bathtub. So takde la anak anak aku berkubang dalam tu. 😅


The next day tu, aku sempat lagi jogging sampai ke area Holiday Villa. Kot kot la boleh nampak beach
 Tapi takde. Tempat yang mana dulu orang selalu pergi lepak tepi pantai tengok matahari terbenam dah naik hotel Aloft.

Jalan jalan tepi pantai



Sekarang kalau nak jalan kat Chenang tu mana tempat view cantik semua dah naik hotel tak pun motel. Kiri kanan penuh hotel. Dah rasa macam jalan kat Phuket pun ye. Lepas tu pagi pagi jogging tu tak syok sebab macam macam bau sampah ada haha. Sedih la jugak.

Beranda luar boleh lepak layan laut

Balik dari jogging anak anak dengan husband sibuk mandi pool. Poolnya okay lah. Biasa. Nak kata cantik tu tak. Sesuailah dengan kita yang membawa anak anak ni kan. Lepas tu boleh jalan kat beach. Dekat je. Aku memang tak berapa suka nak jalan kat beach. Sebab tak suka berpasir. 

Kalian boleh layan gambar gambar dibawah ni ya. Sorry gambar Pantai Chenang, kedai, motel etc yang aku snap masa lari pagi ittew tidak tahu ke mana perginya.

Tanya kakak ipar aku pun dia kata dia pun tak sure hahaha. 






















Pantai Chenang

Pantai Chenang morning view













No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...