Friday, July 12, 2019

TAPAK, Urban Street Dining, Stadium Bola Sepak KL

Kalau dah selalu menulis InsyaAllah idea tu akan datang tak berhenti. Ada orang suka taip simple, pendek dan padat. Ada orang suka taip panjang tapi penggunaan bahasa yang "proper". Macam aku dalam kategori yang suka tulis panjang tapi guna bahasa "netizen". Sebab aku rasa lebih santai. Blog aku pun bukannya blog yang formal dan guna Bahasa Melayu Tinggi. Bishe bishe je. 😂


Semalam, merupakan kali ketiga aku makan kat TAPAK, Urban Street Dining yang berada di kawasan Stadium Bola Sepak, KL. Biasa aku lari je kat depan Stadium Bola Sepak kalau hari hujan.

Menu aku? Opppkos laa Nasi Ayam Kunyit dan Nasi Daging Kunyit Mat Rock. Daging dia tak keras. Lembut dan sedap dikunyah.  😍


Beli siap dengan Teh Tarik ais yang marvellous itu.

Ada banyak makanan yang dijual di situ. Tapi aku tetap nak makan Nasi Mat Rock jugak.



Hadif pulak makan HOTDOG. Dia kata sedappp dengan gaya nada percakapan yang macam nak lagi. Haah aku tak layan. Dah tau dah kalau second round kompom tak habis.

Apa yang menarik perhatian aku selama aku duduk makan. Nasi Ayam Kunyit Mat Rock mendapat sambutan yang meriah. Non stop orang beratur.



Apa yang dapat aku simpulkan di sini. Mat Rock ni memang dah ada nama. Brand dah strong. Jadi kalau pergi mana mana pun orang kenal. Dah tau dah rasa Nasi Ayam Goreng Kunyit macam mana dan Nasi Daging Goreng Kunyit tu macam mana. Tak perlu susah susah nak promote bagai.

Faktor harga pun memainkan peranan. Kalau ikut dari pemerhatian aku dalam banyak banyak Foodtruck kat sini boleh dikatakan Mat Rock ni murah. Nasi Ayam Goreng Kunyit dapat harga dalam RM6. Kalau sekali dengan Teh Tarik Ais (menu baru mereka) baru RM9.

Ingat lagi kedai pertama Mat Rock ni kat Jalan Kampung Pandan. Memula buka kedai lepas tu ada lori satu buat delivery dan kini Mat Rock Nasi Ayam Goreng Kunyit ada di mana mana. 😍


No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...