Thursday, July 11, 2019

Decathlon

Ya Allah,

Lenguh tangan sampai ke siku dok menaip satu entri guna Henfon. Jadi disebabkan malam ni nak update lebih dari satu entri aku terpaksa on laptop hihi. Bawak masuk bilik dan taip dalam gelap. 

Sememangnya aku kalau nak buat karangan panjang depan laptop kena berada didalam suasana yang samar samar gelap macam tu hah. Idea datang dalam gelap.

Try boleh dengar ke tidak.
Tak boleh dengar 

Dah pick up Hadif pukul 12 tengahari tadi aku terus ke Decathlon Klang Lama untuk mencari barang barang Hanif. Kena beli "swimming cap" sebab dah koyak. Beli dua untuk stand by takut nanti Sabtu ni tetiba terhilang. Beli laa dua. Beli pula syampu khas untuk swimmer. Yang boleh bersihkan klorin sekali. Dan beli jaket takut sejuk. Selama ni tak beli jaket sebab tak ada keperluan nak beli. Dah bersukan ni wajib lah beli.
Posing dengan Swimming Cap

Tujuan utamanya ke Decathlon untuk cari Goggle dan Swimming Cap Hanif. Yang jumpanya Swimming Cap je tapi Goggle takde hihi. Bukannya tak ada cuma aku yang tak berkenan. Harga dah okay tapi kalau nak compare dengan Brand yang aku beli kat Sports Direct aku rasa lagi berbaloi sebabnya yang aku beli haritu siap ada spare klip. Yang jual di Decathlon ni takde spare klip. Jadi rasa rugi pulak kalau beli harga sama tapi takde extra klip tu. Lain barang semua ada.

Tadi, masa tengah nak pilih jacket untuk Abang Hanif adalah budak ni menyibuk laaa nak pilih baju dia.

 Bila dia nampak harga baju sport tu dalam RM15, RM19, RM8, RM9 dia cakap laa "Mama i want this, RM19 only. Or this one only RM15. Cheap... Very cheap..."🤣

 Lepas tu, bila dia nampak mader tengah pilih jacket dia pun kata nak try. Ikut laa kehendak dia bagi dia try.

So, dia cakap ”mama this jacket is very nice. I like it very much. Adik nak boleh?”

Aku kata "tak boleh. Adik bukan nak pakai pergi mana pun. Nanti dah besar sikit baru beli."

 Dia jawab lagi, "eh adik nak laaa...but berapa harga tu mama...?" Mak jawab, "RM39.00...”

"Isshhh MAHALnyaaa! Kalau macam tu adik tak nak lah. Mama ambik yang ni baru RM19 je..."

 HAHAHAHAHA... Adoiii. Macam mana kau boleh beza RM39 is MAHAL but RM19 / RM15 is CHEAP????

Staff kat situ dengar pun tergelak. 😂

Sama juga bila nak beli swimming cap. Dia boleh beza RM19 tu lebih mahal dari RM15. Bila suruh pilih dia kata kejap adik tengok harga dulu. So dia ambik yang RM15. Dia kata yang ni murah mama. Murah dan best. Adik pakai pun rasa best. 🤣🤣🤣

Aku tengah menahan sakit kepala,
Tapi dia posing tak habis. 😅🤣



Tak tau laa ikut perangai sape. Nampak macam ada aku sipi sipi nih hahaha adehhh. Aku jadi confius sekejap. Aku salah didik ke apa ni?


No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...