Thursday, July 11, 2019

Bukit Dinding lagi...


Tak tau lah.

Dalam banyak banyak bukit yang aku dah naik, Bukit Dinding inilah yang paling kerap aku panjat. Tapi masih dalam kurang dari 10 kali haha.

Alhamdulillah, semalam pagi petang aku bedal bubur ayam semangkuk. Lepas tu makan roti. Dah rasa macam "carbo loading" walaupun sebenarnya acah acah je, tapi bila geng ajak panjat Bukit Dinding dengan rasa konpidennya aku pun on. 😂

Bukti kena tinggal!

Risau oii mula mula nak panjat tu. Lebih lebih lagi 200 meter yang pertama. Boleh menyebabkan tekanan perasaan sebenarnya. Tapi, harini bila aku naik takde lah rasa mengah sangat walaupun hampir dua minggu tak jogging. Mungkin sebab dah biasa lari turun naik bukit kat Taman Tasik Permaisuri jadi tak terasa sangat kepenatan tu.

Apa pun aku tetap kena tinggal wakakaka. Nak mengejar dorang ni Ya Allah. Berlari lari pun tak sampai jugak. Akhirnya, tengah aku jalan lelaju tetiba nampak dorang tunggu aku kat tepi jalan berehat. Itu pun dah 2km punya perjalanan. 

Nampak terjelir lidah tuuu

Tengah mintak nyawa orang curik gambor

Pergi balik adalah dalam 1 jam lebih sikit gitu. Peluh jangan cakaplah. Bercucuran macam air hujan. Boleh sabun terus badan tu. Dah sampai puncak masing masing mintak nyawa. Rehat dalam 20 minit baru kami turun ke bawah.

Muka yeay dah sampai! Tapi penat namatey!

Dengan Amoi Cantik, tapi muka auto blurr hihi

Amoi daa kuwusss!

Melepaskan lelah. Tak larat weyh!

Bukan main posing lagi,
Tau orang snap gambar dia kan. Kau tabah je laaa. 🤣

Naik terkedek kedek macam kekura. Bila turun fuhh lajuuuu. Boleh berlari lari anak. Tak semput pun. Siap gossip lagikk.

Happy turun bukit boleh lari

Aku dah kebulur dah pasal pagi tak sarapan. Terbayang bayang makanan kat Medan Selera Setiawangsa tu. Ikan bakar dengan sambal asam. Sedapnyaaaaa. Puas hati dapat makan. Tapi still, nasi tu tak habis. Tak mampu dah nak telan. Lepas demam usus perut dah mengecil gamaknya.

Kalian layan la gambar lauk pauk kami pagi tadi. Ala ala melantakkan! 😂





Pukul 10 pagi dah makan tengahari. By 11.++ dah sampai rumah. Cargas tak cargas?

Cadangnya tiga kali seminggu nak panjat Dinding. Tak nak panjat bukit lain. Sungguh murni cita cita tiga kali seminggu tu kan. 😂

p/s: Kalian yang nak ikut jomm, sangat sangat dialu alukan. Lepas panjat kita pergi makan. Kan hidup mesti happy tu namanya.


No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...