Thursday, February 9, 2017

Kelas Memasak yang pertama ! 18 Feb 2017, Sabtu

Selama ini saya tidak aktif untuk update entri entri terbaru rentetan dari masa yang agak terhad. Sayalah driver sayalah tukang masak sayalah baker sayalah marketer sayalah runner dan macam macam. Pendek kata semua kerja berkuli saya buat hihi... Jadi bila dah malam kena update Facebook, Instagram dan sebagainya. Untuk blog baru nak fikir idea untuk ayat pertama dah lelap...

Kini dengan bersemangat waja (tak tahu semangat waja ni boleh tahan berapa lama) saya akan cuba update setiap aktiviti bakeri saya di dalam blog ini. Saya memang tidak mempunyai masa yang cukup untuk handle lebih dari satu blog. Memang ada blog khas untuk Sugarmello Bakery dulu, kini saya tutup blog tersebut buat sementara waktu demi untuk menjaga kualiti ecececehhhh...kononya lah haha...

Okayyy ! Back to the topik. Kelas pertama yang akan dianjurkan oleh Bake And Cook Studio. Ehh... Apa Bake And Studio? Tak apa. Nanti kita cerita di entri lain berkenaan dengan Bake and Cook Studio. Kali ni saya nak cerita sedikit tentang kelas yang bakal diadakan minggu hadapan.


Kelas yang pertama diadakan pada 18 Februari 2017 merupakan kelas memasak yang digabungkan dengan kelas dessert. Ada empat jenis resepi yang akan diajarkan pada hari tersebut:-

Resepi 1: Open Faced Grill Chicken Cordon Bleu

Merupakan antara menu di restoran-restoran di US di awal tahun 1960. Ia dikenali sebagai salah satu menu yang trendy dan kebiasaannya hanya akan dihidangkan di restoran kelas atasann gituuu... Manakala di Malaysia ia cuma dihidangkan di hotel hotel bertaraf 5 bintang !

Resepi 2: Mushroom Soup

Alah mushroom soup aje kita pun boleh buat ! Helo helo mushroom soup ni bukan mushroom soup instant yang dalam paket dijual di pasaraya pasaraya fofular okey. Yang ni pun mushroom soup tahap hotel 5 bintang punya !

Resepi 3: Rossie Mango Cheesecake

Antara dessert yang makin hot, makin dikenali dan paling ramai peminat. Dah pernah rasa mango cheesecake? Sedappppp sangatttt ok ! Tak pernah rasa inilah masa terbaik untuk datang belajar dan rasa air tangan sendiri kerana Rossie Mango Cheesecake ini merupakan dessert 5 bintang yang paling banyak permintaannya.

Resepi 4: Pannacota

Hidangan dessert yang berasal dari Itali. Ada yang mengenali Pannacota ini sebagai Susu Inggeris sebab bentuk fizikal hidangan yang ala ala susu. Ia merupakan hidangan yang sangat popular di US sekitar tahun 1990-an.


Jadi, empat hidangan yang bertaraf 5 bintang hanya untuk RM300.00 sahaja. Deposit RM100 untuk book slot sebab kelas ini hanya untuk 6 orang sahaja.

"Selain dari 4 resepi di atas apa lagi yang saya dapat kak.."

Okayyy...

Sambil belajar tenaga pengajar akan berkongsi serba sedikit tentang

- Bagaimana nak buat costing dengan betul
- Bagaimana nak menjual dengan betul
- Bagaimana untuk mempromosi dengan betul
- Bagaimana menjual di media sosial
- Bagaimana menjual secara offline

Cukup tak?

Tak cukup tak apa. Sediakan soalan-soalan yang ingin ditanya dan boleh tanya terus kepada tenaga pengajar okay.

Jumpa anda pada 18 Februari 2017 ini ya ! 

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...