Friday, February 10, 2017

Kenapa awak berblogging?

Bila sudah mula menulis kegianan itu akan datang. Tak perlu susah susah untuk memerah otak. Idea menulis itu akan datang sendiri.

Saya bukanlah penulis novel bukan juga pengarang jiwang karat. Tujuan saya buat blog adalah untuk merakam dan menceritakan tentang detik detik manis bersama-sama anak, tip-tip keibubapaan dan tip-tip kesihatan.

Ada banyak tips saya ambil dari majalah Ma&Pa. Anda boleh tahu kerana setiap post dibawah akan ada kredit untuk majalah tersebut.


Bukan sebab saya tak ada idea. Tapi sebab senang untuk saya jadikan rujukan dimasa akan datang. Kebanyakan majalah semua saya dah buang. Jadi hanya tinggal alam maya ini untuk menjadi rujukan saya.

Seperti tempoh hari ada seorang ibu yang anak beliau terkena gatal-gatal dibadan. Si ibu bertanya kepada saya ubat apa yang perlu diberikan kepada anaknya. Saya rujuk kembali di blog ini apa yang saya buat dan ubat apa serta food supplemen apa yang saya ambil ketika saya diserang gatal-gatal atau dikenali sebagai eczema sementara beberapa tahun yang lepas.

Ya, ia sangat membantu mak yang mempunyai Vitamin L ini haha...

Terpulang nak buat blog atas sebab dasar apa. Nak buat blog gosip nak buat blog berinformasi nak buat blog politik itu semua pilihan masing-masing.

Saya memilih untuk membuat blog syok sendiri hahahaha...

Okay, nak jadi driver anak pula. Alhamdulillah banyak kerja dah setel terutamanya dokumentasi dokumentasi penting.

Nanti sambung ye...


Bye... 

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...