Wednesday, May 29, 2013

Fast & Furious 6 Ohhhsemmm!


Aku di antara blogger yang tak pernah buat entri or review tentang filem. Bukan kata tak tahu nak review, kalau ikut aku semua movie best kecuali movie yang jalan ceritanya macam ala-ala movie "Hangover" tuh. Memang aku tak layan sangat. Kalau nonton pun sebab dah tak ada cerita lain nak layan. Rasa lagi best layan "Tom & Jerry". Tapi tak dinafikan "Hangover" memang meletup di panggung. Jumlah kutipan wang pun lagi tinggi dari "Iron Man 3". Aku je yang tak minat.

But this Fast and Furious 6 memang awesome! Aku pulak memang peminat tegar Fast & Furious movie. Dengan adanya Paul Walker, Vin Diesel, The Rock ditambah pula dengan Tyrese Gibson yang selalu bawa watak kecoh dan adanya unsur-unsur lawak spontan membuatkan FF6 bertambah best. Dari awal sampai akhir non-stop action. Ada review kata "it's a car war!!". Membuatkan rasa keterujaan tu bertambah-tambah. Baby dalam perut pun suka!


Sesiapa yang memang follow Fast & Furious korang mesti tau jalan ceritanya memang tidak pernah mengecewakan. Sekiranya anda pernah menonton Fast & Furious 5, FF6 ni double triple action jika dibandingkan dengan FF5. Tapi, untuk yang tak pernah follow FF then tetiba korang rasa nak tengok, aku rasa better you watch from the first movie sebab jalan cerita dia memang berkaitan. At the end you will now why this guy Han end up ada kat Tokyo & why he's dead in the car accident blowned up masa street racing kat sana & why this Dominic Toretto tetiba ada kat Tokyo dan banyak lagi. Jeng jeng jeng... Mesti confius kan. Kalau nak tengok FF6 dulu pun takpe, later you guys boleh carik all the FF movie. Totally Awesome!!


Aku tak nak buat sinopsis kat sini hehe... Nak tau dengan lebih lanjut jalan ceritanya. Pergilah tengok Fast & Furious Six. Memang ada hero dan heroin yang mati. Siapakah itu? Saksikan sendiri di pawagam terdekat anda...


RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...