Thursday, July 26, 2012

Najib bersama penduduk Taman Sri Angsana Hilir, Kampung Pandan

25 Julai 2012 merupakan tarikh bersejarah bagi penduduk Taman Sri Angsana Hilir dengan kedatangan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak bersama isterinya Datin Seri Rosmah Mansor untuk solat Isyak dan solat Terawikh bersama-sama di Surau Angsana Hilir.

Antara imam-imam Surau Angsana Hilir

Seminggu sebelum kedatangan PM semua ahli Pemuda BN di sini sibuk dengan persiapan untuk menyambut kedatangan beliau. Biasalah nak sambut PM kan. Memang sibuk. Walaupun berada dalam bulan Ramadhan itu tidak menghalang mereka ini untuk membuat perancangan.

Antara barisan Pemuda BN yang bekerja keras (suamiku pun ada hehe). TAHNIAH.

Ramai jugak orang yang datang selain dari penduduk Taman Sri Angsana Hilir itu sendiri. Saya pun sibuk berhimpit-himpit bawak Encik Hanif ke depan nak tengok PM punya pasal. Hanif siap cakap "mama, kita nak jpa clown ke?" Kali terakhir saya jumpa PM pun masa kat PWTC beberapa bulan lepas. Punyalah ramai orang nak snap gambar pun susah. Semalam pun sama.

Hanif dalam kesesakan orang ramai, nak tengok tapi tak nampak, sudahnya mintak dukung


Sejurus selepas solat Terawikh Najib keluar dari surau untuk bersalam-salaman dengan para penduduk. Semua orang dok beratur berebut nak salam PM. Kalau tak ada bodyguard pengsan kot Najib hehe...


Sempat jugak DS Najib berucap. Tak lama pun dalam lebih kurang 10-20 minit. Dalam ucapannya, beliau mengumumkan pemberian 8,946 helai kain untuk dibuat jubah kepada imam dan ahli jawatankuasa masjid serta surau Jumaat di seluruh negara.Selain itu, katanya setiap masjid di negeri Selangor akan menerima sumbangan 10 liter air zam-zam dan 10kg buah kurma.


 "Semua pemberian ini diusahakan oleh Kelab Putera 1Malaysia," katanya. 


Dan yang paling bersyukur sekali Najib turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM400,000 untuk menaik taraf Surau Taman Sri Angsana Hilir. Alhamdulillah...makin besar surau di sebelah rumah saya ni akan datang.
Inilah surau kami

Sebelum ke Surau Angsana Hilir, Datuk Seri Najib Razak memberi sumbangan RM2 juta  bina masjid di tapak Masjid Al Mustaqim di Taman Nirwana Ampang, Kuala Lumpur. Selain dari itu, 100 ibu tunggal dan golongan kurang upaya juga menerima sumbangan RM100 setiap seorang. Alhamdulillah...Syukran. 

Tulis one, two, three

(Semalam saya boleh lihat betapa kepenatannya Najib dan betapa sembabnya muka Datin Seri Rosmah, setiap hari ada program mereka untuk berbuka puasa dan solat di mana-mana. Semoga mereka berdua sentiasa diberi kesihatan yang baik)

Sumber Gambar: PakCik Google, yang ada watermark je sy punya ;)

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...