Monday, May 23, 2022

LOGO BARU SUGARMELLO BAKERY

Assalamualaikum uol,

5 hari habiskan masa nak cari contoh dan buat logo ni. Susah nak cari logo yang universal.

Beberapa bulan lepas dah bayar minta orang lain tolong design tapi haihh sampai ke harini tak update. Mula² dah bagi design sampaikan aku tergelak tengok design tu. Mengenangkan yang diri sendiri boleh buat lebih cantik dari yang depa bagi. Disebabkan dah bayar aku mintak tukar. Still tak puas hati dengan design yang diberi.


So aku macam redho aje la. Update slogan. Dia kata okay. Tunggu punya tunggu punya tunggu sampai dah habeh raya nak raya haji ni pun tak update lagi.

Kita memang tak tanya dah. Saja buat buat lupa. Nak tengok berapa lama dia feedback kat kita. Tengok ads dia kat facebook bukan main galak lagi. Customer yang sedia ada dilupakan. Dah laa sebelum nak design tu kena bayar full. Sabor aje.

Tergendala laa kerja nak buat sticker baru nak design semua tu.

Sudahnya baiklah buat sendiri. Nanti kalau dah ada duit kepuksss bagi orang design rega ribu riban. 😂

Buat masa sekarang guna ajelah apa yang ada. Kalau dulu mungkin susah payah sebab guna Photoshop. Zaman now tak perlu. Guna aje Canva. Tak pun boleh design secara online kat website. Tak perlu pening² fikir. Bab² nak menyenangkan kerja ni aku memang expert hahahaha.

Korang yang tak ada idea, bisnes baru nak up, minta tolong saya design pun boleh. Sap sap sui setel.

Issh, taklah...

Nak buat yang ni pun berhari² fikir. Jadi sebelum awak nak suruh saya buat silakan fikir tema, niche bisnes etc tu.

Aku ada beberapa logo yang simple tapi simpan dulu. Kot kot nanti bosan yang ni guna aje yang lain.

Itulah kelebihan meniaga sendiri. Selagi tak daftar "trademark" sesuka hati nak tukar logo pun takde sapa nak marah. 🤣🤣🤣

Soon laa sampai aku rasa berpuas hati dengan logo sendiri kita akan daftar MyIPO. Buat masa sekarang i feel fun fun change logo.

#bolehjadidesignerprojuga
#lovewhatido
#szobakerstory
#canvacreator
#canvaexpert

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...