Thursday, January 10, 2013

Selamat tinggal 2013, hello 2012!


Sedar tak sedar dah 31 Desember 2012. Terasa cepat sangat masa berlalu especially jika anda seorang agen insurans macam saya atau mana-mana agen di Malaysia ini yang buat sales hehe. Rasa masa yang telah berlalu terbuang begitu saja. Banyak lagi yang tak dapat dicapai untuk 2012 ni. Jadi azam 2012 terpaksa postponed ke 2013 malah rasa lebih "clean & clear."

Semalam, Agent Planning Workshop untuk Al-Isra' Associates Level 8, Jaya 33. Haaa...untuk pengetahuan semua Al-Isra' dah ada banyak cawangan. Kita ada di Kajang, Klang, Kelantan, Kuala Terenganu, Penang, Seremban, Melaka, Ipoh Perak, Kuching Sarawak dan Kota Kinabalu Sabah. Di Jaya 33 ada dua, satu
di Level 8 dan satu lagi di Level 7. Bila buat APW & Quarterly Review pun dah kena asing sebab agent dah terlalu ramai. Sehingga 31 December 2012 agen Al-Isra' Associates ada dalam lebih kurang 1100 agen.

Ok berbalik kepada Visi 2013, haru tu dah present Vision Board 2013 kat semua group members. Lama tau pikir apa yang mahu dicapai untuk 2013 nanti. Bukan takat tu je. Visi yang SMART Goal. Goal yang ingin dicapai haruslah Specific, Measureable, Archivable, Realistic dan Timely. Barulah kita boleh capai goal kita. Alhamdulillah setelah berfikir selama beberapa hari saya rasa saya jelas dengan visi diri sendiri. 


Cuma kena korban masa lebih sikit. Fully utilised masa yang ada. Pengorbanan demi untuk anak dan suami serta masa depan. Bukan setahun, mungkin akan mengambil masa lebih kurang 10 tahun. Maknanya by the age of 43 yrs barulah boleh dikatakan dapat hidup dengan selesa sekiranya bekerja keras. Sebolehnya target pada umur 40 tahun dapat hidup dalam keadaan selesa. Bila difikirkan balik memang terasa betapa emasnya masa yang terbuang. So, mulai dari sekarang kita janganlah membuang masa kerana umur kita sudah tidak panjang. Mungkin esok, atau lusa maut akan menjemput kita, kita tak tahu. Apa yang perlu kita lakukan "do the best as we can, InsyaAllah Allah akan bantu orang-orang yang sentiasa berusaha ini.

Semoga kita semua mencapai apa yang kita azamkan untuk tahun 2013 ini. Amin...

SelamatnTahun 2013.

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...