Wednesday, August 25, 2010

Ramadhan yang ke-15 ?

Aku pun pelik, rasa macam baru jer start puasa dua tiga hari yang lepas tapi rupa-rupanya dah Ramadhan yang ke-15. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi sehingga hari ni aku tak ponteng posa lagi hehe. Tapi Solat Terawih tu aku tak pergi dah dua tahun. Biasalah kalau dah menjaga Encik Hanif kat rumah memang tak ke mana la. Sebenarnya boleh buat sendiri tapi, itulah kalau buat sendiri tu memang payah sangat. Malas tu yang lebih. Aku lagi suka Solat Terawih di surau ke masjid ke sebab seronok beramai-ramai Solat Terawih berjemaah.

Biasa bila dah masuk Ramadhan yang ke-15 ni, mana-mana pun kita pergi, akan dengar lagu raya. Haha, semangat raya tu dah ada! Tapi posa tak?! Kadang-kadang tu ada sesetengah pasaraya-pasaraya ni tak kisah sangat pun. Sesuka hati je bila nak pasang lagu raya tu. Mana taknye, Ramadhan pertama dah berkumandang lagu-lagu raya ni. Puasa untuk hari tu pun belum tamat lagi ngeee. AKu pun "confius" sekejap. Tapi tak apalah kan sebab yang penting tu niat di hati. Alhamdulillah, kerana kita masih dikurniakan tenaga oleh Allah S.W.T untuk menjalani ibadah puasa ini dengan sebaik mungkin. Pahala pun berganda-ganda kalau kita berbuat kebaikan dan ibadat yang tidak putus. Jangan la bila tiba Ramadhan je buat semua tu. Beramallah selagi kita boleh beramal. Insyaallah hidup kita akan diberkati oleh Allah Yang Maha Kuasa. Amin.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...