Thursday, September 27, 2018

Dengan anak pun boleh lancar Perang Dingin


Adalah dua hari lepas mama merajuk dengan budak dan abang dia ni. Geram. Dua dua kena rotan. Bukan main dorang komplen kata aku marah. Lepas tu papa pulak marah mama. Kata aku ni garang sangat. So mama bawak diri. Satu hari protes tak nak cakap. Diam je. Tido pun awal.

 Tapi, sebelum terlelap aku pun perasan budak dua orang ni dok keluar masuk bilik. Pegang pegang. Duduk kejap. Aku buat dek je. Malas nak layan. Pergilah kat papa kan. Buat apa nak kawan mama. Mama kan garang. 🙄

 Bangun pagi tengok ada budak kecik tido kat sebelah. Rupa rupanya papa dia cerita sebelum tido dia tanya "boleh ke adik nak sleep with mama? I want sorry mama. Mama marah adik tak?“ Bapak dia kata pergilah. Mama tak marah punya.

Masa tu mana lah sedar tapi terasalah ada orang dok menyelit nyelit kat sebelah.

 Lepas tu, semalam dorang dua beradik berusaha keras untuk bodek aku. Senyap je takde gusti gusti pun. Kalau tidak hall ni jadi gelanggang WWF. Yang si abang aku dera dia suruh kemas baju satu almari yang bersepah macam tempat kucing nak beranak. No TV, no laptop walaupun cuti. Menangis lah ada aku kesah.

 Yang adik pulak apa dia nak semua aku kata tak payah hahaha. Best betul aku rasa. 😎

 Papa kata u ni jangan saiko dorang teruk sangatttt. Elehhhh. Tak kira. Nak saiko jugak hahahaha.

 Sampailah sebelum nak pergi mengaji malam tadi dua dua datang salam mama sambil mintak maaf. As usual lah yang paling kuat wayang akan datang dulu. Siap peluk peluk lagi cakap mama i'm so sorry sambil buat muka sedih.

 Tau pun sayang mama.

 Sekali sekala buli anak sendiri apa salahnya kan. Lainkali aku nak angkat beg besar ala ala Akademi Fantasia tu lah kan. Buat buat nak lari dari rumah. Baru thrill. 😂

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...