Wednesday, December 31, 2014

Welcoming 2015, Happy New Year!

Bye bye 2014...

Kurang sejam je lagi kita membuka jendela 2015. Rasa cepat je masa berlalu.



Sungguh tahun 2014 ni merupakan tahun yang amat menyedihkan bagi rakyat Malaysia. Dengan kehilangan MH370, nahas MH17, bnjir teruk di kawasan Pantai Timur serta terhempasnya pesawat Air Asia QZ8501. Sungguh hebat dugaan Allah kepada kita tahun ini kan. Kita sebagai umatNya hanya mampu berdoa, berdoa dan berdoa. Redha dengan ketentuanNya. Yang pastinya tak boleh dengar orang sebut REMEMBERING MH17 & MH370 wuwuwuw...

Ya Allah...

Dengan dugaan yang Maha Hebat dari Allah SWT membuatkan aku berasa lebih bersyukur. Bersyukur kerana dapat bangun pagi menatap muka suami dan anak-anak. Boleh bercakap. Boleh makan. Boleh membebel. Boleh bawak anak-anak jalan-jalan. Boleh gaduh dengan suami heheh... Bersyukur juga kerana Allah sentiasa memberi peluang untuk aku menjalankan tanggungjawab sebagai umatNya. Berbuat kebaikan dengan sesama Islam.

Kalau nak throwback semua yang telah berlaku memang cerita tiga hari tiga malam pun tak cukup. Anak-anak pun makin membesar. Tak terasa umur pun makin meningkat. Hanif dah Darjah Satu. Adik pulak dah umur setahun 5 bulan. Alhamdulillah...Alhamdulillah...syukur kerana aku masih bersama mereka.

Kita ni manusia. Ada masa kita terlupa untuk rasa bersyukur. Tak lari dari kesilapan. Pabila kita melihat kesusahan dan kepayahan orang lain kita tak pernah untuk cuba merenung diri sendiri. Sebenarnya Allah itu Maha adil. Ada sebab kenapa kita diberi dugaan. Aku pun selalu jugak bila dah diduga tu dok pikir apalah kesalahan atau kesilapan yang aku dah buat? Ibadat kurang ke? Buat jahat ke? Dengki dengan orang ke? Boleh dikatakan nak scan diri sendiri tu lama je sebab kita ni kalau nak menampakkan kesalahan diri sendiri memang susah. Salah orang laju je kita nampak. Tak salah pun kita akan cuba carik salah. Betul tak kan hehhe...


Semoga tahun yang mendatang ini akan membawa lebih kebaikan. Improve diri sendiri untuk jadi orang yang lebih baik. Improve ibadat, improve iman. Mana yang boleh tambah tu kita tambah. Tambah saham akhirat. Kurangkan dosa. Lebihkan mentaati suami...haaah yang ni memang penting untuk isteri-isteri seantero dunia termasuklah dengan tuan punya entri ni...

Okay lagi sentengah jam...Kita jumpa tahun hadapan *muachiked*

TATA....


p/s: azam 2015 nak kembalikan zaman kegemilangan blog ni hahaha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...