Friday, June 28, 2019

Jadilah Wanita Hati Sekeras Captain Marvel


I always keep everything to myself.
.
Dalam bisnes, i won't burden my husband bagitau dia ohh hari ni ai takde sales. NEVERRRRR. Hari ni ai jumpa customer macam ni. Ada orang hutang 4k tak bayar. Bla bla bla. Tak percaya kalau korang jumpa tanyalah dia ahahaha.
.
Alhamdulillah, I manage to handle it all by myself tak kira masalah setinggi gunung Everest. It's my business. So I am the one yang make all the decisions. Kenapa nak minta orang lain buat keputusan untuk kau?
.
Aku tak mengadu domba.
Aku tak menyusahkan mak bapak aku.
Aku tak menyusahkan adik beradik aku.
Jauh sekali nak susahkan suami sendiri.
The hell lah aku tak peduli apa orang nak kata tentang aku.
That is how I survive.
That is how aku hidup kat dalam dunia.
.
Ada masa aku down giler giler. Rasa kecewa, nak menangis, nak menjerit semua ada. Tapi kalau kau asyik berendam hati dan perasaan sampai bila nak bangun???
.
Orang boleh cerita gelak gelak kat media sosial ni.
Orang boleh cerita benda benda best kat media sosial ni.
.
Tapi kalian takkan tahu apa yang telah mereka korbankan. Kalian takkan tahu bila mereka menangis. Update status best kat media sosial tapi hati sedang menangis.
Setakat cakap cakap orang. Bagi aku itu picisan. Anggap je suara tu suara sampah ditepi jalanan. Sebab tu aku boleh cool sepanjang masa.
.
Aku kalau nak baik dengan orang sangat senang. Tapi once ai dah tarik ''hand brake" pepandai lah. Mader bukan jenis yang suka cakap sana sini sound orang sesuka hati. Ai tak suka ai diam. Undur diri perlahan lahan.
.
To women out there, sudah sudah lah mengadu domba tentang nasib diri dan nasib orang lain. Cukup lahhh. CUKUPPPPPPPP. Fokus dengan kehidupan diri, fokus dengan apa yang patut kau buat. Jangan sibuk hal orang lain. Jangan jaga tepi orang lain. Jauhkan diri dari gosip hidup dan gosip bisnes yang tidak mendatangkan faedah.
.
Nak belajar jadi sado macam power langeshh boleh. Tapi kena tahan telinga.
InsyaAllah, kita tidak akan punya masa untuk sakit kepala.
.
Siti Zulaikha Olivia,
Wanita Hati Captain Marvel.
p/s: biar pakai selipar tapi hati sado 😝

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...