Tuesday, July 17, 2018

Warung Merdeka Baru di Kampung Pandan


Orang Kampung Pandan je tau Warung Merdeka ni hehe.

 Dulu kedai dorang sebelah Masjid Tasik Ampang. Lepas tu kena roboh sebab tanah tapak yang dorang sewa tu nak digunakan untuk pembangunan lain. Ni kira baru siap lah ni. Baru bukak dua hari. Kedai kat tapak baru. Tengah tengah padang ahaha. Ambik kau. Tokey dia kata kena tambah meja. Sebab ramai. Lagi pun dorang bukak sampai malam. 😂

 Dulu konsep ala ala biasa. Buka pagi lepas tu tenghari tutup. Malam baru bukak balik. Taklah warung sangat. Kira padanlah kedai kat tempat Kampung Pandan. Cuma tempat tersorok. Sekarang dah upgrade ala ala cafe. Letak gambar artis jaman P. RAMLEE. Lebih santai. Lebih sejuk berbanding kedai sebelum ni. Orang macam aku memang suka tempat sejuk sejuk ni. Tengahari pun bukak ada tambahan Nasi Pecal Lele. Yang pasti lebih ramai yang datang.

 Masa aku tengah lepak ni pun banyak kereta yang lalu lalang dok usha je. Mesti dorang ingat kedai baru hihi.


Kedai dia ramai sebab murahlah bagi aku. Anak anak aku suka roti canai dia. Aku biasa makan soto je. Kalau malam pun ramai orang. Agak agak teringin nak Nasi Goreng USA sedap sinilah jugak menyinggah. Di kala orang jual Milo Panas segelas RM2.00 dorang jual RM1.60. Baru ni naik ke RM1.80. Eleh murah dua posen je kan. Cuba kali 10 hari. Dapat lagi Milo Panas segelas. 😂

Yang ramai datang sarapan kat sini majoritinya Orang Kampung Pandan. Lokasi kedai ni sebelah Kondo Angsana Hilir. Kalau korang jumpa Kondo Angsana Hilir maka akan jumpalah Warung Merdeka. Kedai ni memang tak pernah tutup kecuali Raya Aidilfitri dan Raya Haji.

 Aku harap kalau tokey Warung Merdeka ni jumpa post ni dia bagi aku sarapan pagi FREE selama 44 hari. Baik punya aku promote kedai baru dia. 🤣

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...