Thursday, January 11, 2018

Tadika Fajar untuk Hadif

Hari ini masuk hari ke-11 Hadif ke Tadika. Pencarian tadika untuk Hadif tak lah mengambil masa yang lama sebab dah ada kawan yang hantar anak ke tadika tersebut.

Sedih giler kan muka budak tak nak sekolah. 

Nama tadika ialah Tadika Fajar. Tadika tersebut beraliran Cina. Tapi diajar juga 3 subjek utama seperti Matematik, Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Yuran sebulan RM195. Untuk kelas tambahan boleh tambah RM40 sebulan. Ada kelas bacaan Mandarin, Agama, Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu. Kalau untuk daycare tambah lagi RM350 sebulan.

Saya cuma tambah untuk daycare sahaja. Boleh buat homework sekali. Dari duduk kat rumah tengok TV layan Gadget. Sekurang-kurangnya di Tadika dia ada banyak aktiviti tambahan sampai petang.

Yang menjadi isunya sekarang Hadif tidak suka ke Tadika haha. Setiap hari mesti ada drama yang perlu dilayan. Minggu pertama agak okay. Nak menangis dengan kuat pun tak berani. Bila masuk minggu kedua drama makin menjadi jadi. Menangis teresak esak. So, setiap hari juga akan ada sesi pujuk memujuk.

Semalam bila papa yang hantar terjadi pula drama tak nak turun dari motor. Hentak hentak kaki. Menjerit jerit tak nak sekolah. Mengada-ngada kan. Akhirnya, Cikgu Ayu yang ajar budak budak umur 6 tahun terus angkat Hadif bawak masuk kelas. Lagi kuat lah tangisan dia sambil panggil papa papa hihi.

Bila datang ambik dia balik Uncle (Owner Tadika Fajar) cakap okay aje. Pagi je nangis dan the rest of the day dia happy happy. Boleh bayangkan dia punya drama terhebat tu.

Sampai bila kena layan drama tak nak pegi sekolah ni pun tak tau. Harap harap lah dua tiga minggu je. Letih juga nak kena layan drama pepagi buta setiap hari.

No comments:

Post a Comment

RRR - RISE ROAR REVOLT (2022)

RRR - RISE, ROAR, REVOLT (2022)  (Filem India paling mahal)  HINDI MOVIES  Genre: Action, Adventure, Drama, Historical.  Stars: N.T Rama Rao...